Plavání – dokonalá aktivita pro každého

Nejste fanouškem „suchozemských“ sportů ale přece chcete se sebou něco dělat? Vadí Vám nadměrné pocení, kterému se při všech ostatních sportech nevyhnete? Tento sport pro Vás může být jako ušitý. Žádné pocení, je vhodný pro každou věkovou skupinu, žádné zatížení kloubů, podporuje tvorbu svalové hmoty a dá se i zhubnout …

Plavání je „vodní“ sport, který Vám posílí komplexně celé tělo. Ale pozor, plaváním nemyslím máchání se ve vířivce, při této aktivitě zregenerujete mysl a tělo, ale s výdejem energie nebo s tvarováním těla to nemá nic společného. Při plavání (bazén, jezero, moře …) zapojujete skoro všechny svaly těla, spalujete energii, podporujete imunitní systém a ještě tu je mnoho pozitiv, které byste měli zvážit.

swim-page-banner

Plavat můžete skoro v každém městě
Plovárny či koupaliště s plaveckými bazény se nacházejí skoro v každém městě. Pokud jste i otužilí, tak můžete plavat v řekách nebo jezerech, ale přitom si dejte velký pozor na hloubku vody, uvažte svou výdrž a zkušenosti a nejlepší by bylo, kdybyste nebyli při takové aktivitě sám… Raději si zjistěte, zda je ve Vašem městě plovárna a můžete směle začít.

Plaváním za 1 hodinu spálíte od 350 do 450 kcal

Nejčastější druhy plavání

  • Prsa
  • Znak
  • Kraul
  • Motýlek

1996 Atlanta Paralympic Games

Začněte plavat a …

Účinně posílíte imunitní systém – pravidelným plaváním v bazénu posilujete svůj imunitní systém díky vodě, která nemá právě 40 ° C a právě studenější voda otužuje a osvěžuje tělo a Vy s velkou pravděpodobností nebudete během zimy nemocný

Nemáte žádné zatížení kloubů – voda nadlehčuje a proto je plavání vhodné i pro obézní, lidi s nadváhou, či potížemi nebo bolestmi s klouby

Pomůžete si se spalováním podkožního tuku – plavání je cílená aktivita, která pomáhá s hubnutím. Výdej energie při plavání je dostatečný na to, abyste při vhodně zvolené stravě dokázali úspěšně zhubnout. Ale plavání musí být pravidelné. Počet spálených kalorií závisí na rychlosti plavání a intenzity

Phelps_400m_IM-crop

Snížíte riziko kardiovaskulárních onemocnění – při plavání dochází ke pálení vnitřního tuku, tedy i ke snížení vysokého cholesterolu, dochází i ke úpravě krevního tlaku a srdce bude posíleno pravidelným cvičením a správným dýcháním

Nebudete se tak potit – výhodou plavání je, že se při něm tak nezapotíte jako u jiných cvičeních. V studenější vodě dochází ke ochlazování těla a toto ochlazování i otužuje organismus

Zvýšíte svou vytrvalost (kondici) – díky pravidelnému plavání utužuje srdce, cévy a hlavně plíce. Pravidelné dýchání zvyšuje kapacitu plic – co to znamená? Že když půjdete někam pěšky, tak už nebudete lapat po dechu po prvních metrech.Kondice bude stoupat s pravidelností a zvyšováním intenzity plavání. Čím dříve začnete, tím rychleji budete absolutně FIT

Nač dávat pozor

  • Pokud nejste zvyklý na vodu v bazénu, která může být studenější, tak se ovlažujte postupně
  • Správné dýchání při plavání
  • Správná technika plavání

Přečtěte si správný způsob plavání pro Vás.

Swimming_at_the_2008_Summer_Paralympics_-_women_Freestyle_swimming

Comments are closed.