Plán na hubnutí

Základem úspěchu je dobrý plán na hubnutí. Pokud ho nemáte, tak natrvalo nezhubnete. Druhou podmínkou je plán i dodržet, však? Viz plán, který Vám pomůže připravit se na účinné hubnutí.

V první řadě záleží na tom, kolik chcete zhubnout. Plán na hubnutí je jiný při mírné nadváze a při velké nadváze. Dále je rozdílný při dobrém metabolismu a při zpomaleném metabolismu. Součástí každého plánu musí být odhodlanost.

Díky plánu Vám hubnutí půjde snadněji, ale přece musíte udělat nějaké změny. Těšte se jako zhubnete! Půjde Vám to snadněji a už si nebudete muset klást otázku – hubnutí jako? Sestavte si svůj vlastní plán. Viz také doporučení na konci textu.

Jak si sestavit plán – strava
Preciznost je základ. Rovněž platí: Co oko nevidí, to srdce nebolí !!! Proto úspěšný plán musí zahrnovat:
Denní psaní stravy – co a kolik jste snědli
Pravidelné denní zhodnocení (sebechvála / sebekritika) – a plán na další den

PET403d31_dieta

1. Plán na hubnutí – chci zhubnout do 5 kilo – dobrý metabolismus

Váš plán je jednoduchý. Alespoň 2-3 dny si pište, co a kdy jste snědli. Pokud jíte pravidelně a chcete zhubnout, tak snižte jednotlivé porce o 20% kalorií. Například: K snídani si dejte poloviční porci pečiva a přidejte bílkoviny (šunka, vajíčko, …). Na svačinu si místo banánu (sladkosti), dejte například pomeranč (nebo menší sladkost). Na oběd snězte namísto celé přílohy pouze polovinu a přidejte zeleninu, ……… .. a takto pokračujte až do večera. Pište si, co jíte i v průběhu hubnutí. Budete umět zhodnotit, zda se Vám podařilo snížit příjem kalorií. Pokud vypijete alespoň 2 litry tekutin denně, pak během měsíce či dvou ty kila bez problémů zhubnete. A ani se kvůli hubnutí nemusíte stresovat.

2. Plán na hubnutí – chci zhubnout do 5 kilo – zpomalený metabolismus

Pokud máte zpomalený metabolismus (to zjistíte tak, že velmi málo jíte a stále nemůžete zhubnout), bude Vám hubnutí trvat déle. Psaní, toho co sníte platí stejně jako v části 1. První část plánu je jednoduchá. Prvních 10 dní začněte jíst pravidelně. Může se stát, že dokonce i trošku přiberete. Nezapomeňte do stravy zařadit hlavně bílkoviny a živiny (zeleninu a ovoce). Také pijte dostatek tekutin. Alespoň třikrát v týdnu se hýbejte (fitness, plavání, běhání,… – přidejte i intervalový trénink pro zrychlení metabolismu – „tréninkový plán na hubnutí“. Tělo postupně zrychlí metabolismus a začnete hubnout. Nezapomínejte, že pokud ty kila zhubnete hladovkou, tak potom je znovu přiberete – začarovaný kruh, který škodí Vašemu zdraví.

3. Plán na hubnutí – chci zhubnout více než 5 kilo – dobrý metabolismus

Platí totéž, co při možnosti 1, s tím rozdílem, že to bude déle trvat. Proto je důležité jednou za 10 dní hodnotit stravu (dle zapsaných jídel), těšit se s dílčích výsledků, poučit se z případných chyb – udržíte si tím vnitřní motivaci, která výrazně přispívá ke snížení hmotnosti. Přidejte pohyb.

4. Plán na hubnutí – chci zhubnout více 5 kilo – zpomalený metabolismus

Pokud máte větší nadváhu a zpomalený metabolismus, budete to mít těžší – ale zvládnutelné. Postupujte stejně jako při možnosti 2, ale počítejte s tím, že po nastartování metabolismu budete hubnout 1-4 kg měsíčně. Takže Vaši vysněnou postavu nebudete mít hned. Ale je to jediná možnost jak zhubnout natrvalo bez diet a hladovění.

1561141-img-detox-hubnuti

Jak si sestavit plán – pohyb
Pokud máte dobrý metabolismus a po úpravě stravování relativně snadno ztrácíte na váze, naplánujte si pohyb alespoň 2 krát v týdnu. Pomůže to zpevnění postavy ai spálíte nějaké ty kalorie.
Pokud máte pomalý metabolismus, tréninkový plán musí být 100% -tní. Pohyb alespoň 4-5 krát týdně, kombinujte aerobní, silové a intervalové aktivity pro nastartování metabolismu – viz „Optimální tréninkový plán“
Také si nezapomínejte značit, kdy a jak jste se hýbali, abyste náhodou „nezlajdáčili“!

Jak si sestavit plán – mentální stránka
A zde bývá častý kámen úrazu. Víte, co máte jíst, i jak se hýbat, dokonce to i tak dodržujete, ale dříve či později přijde selhání a ukončení hubnutí. Pokud je to i váš případ, potřebujete zapracovat na své mentální stránce. Takže. tak jak si značíte pohyb a stravu, budte si značit i práci na mentální stránce hubnutí. Věnujte jí alespoň 5 minut denně !!! Ale o tom na dalších příspěvcích !!!

Toto je i závěr našeho rychlokurzu hubnutí. Určitě nevíte ještě všechno, ale věříme, že jste si udělali takovou představu o tom, že hubnutí se dá zvládnout a že nemusíte patřit mezi ty, kteří stále nemají pěknou postavu.

 

Jak na cholesterol

Comments are closed.